نحوه محاسبه قیمت طلای دست دوم

طلای دست دوم وقتی میفروشیم چطور محاسبه میشه؟ +ویدئو

فهرست مطالب

وقتی میخواهیم طلای دست دوم خودمونو را بفروشیم و یا طلای دست دوم بخریم، اولین سوالی که به ذهن خطور می کند این است که قیمت فروش طلای دست دوم چطور حساب میشه؟ چقدر تفاوت قیمت با هر گرم طلای نو داره؟ یا اینکه اصلا چطور طلای دست دوم بخریم؟

قیمت طلای دست دوم چطور حساب میشه(قیمت خرید طلا از مشتری)؟

  • خرید طلای دست دوم چگونه محاسبه می شود؟
  • چطور طلای دست دوم بخریم؟
  • فروش طلای دست دوم چگونه است؟
  • طلای دست دوم چطور حساب میشه؟
  • قیمت فروش طلای دست دوم چطور حساب میشه؟
  • قانون فروش طلای دست دوم چیست؟

در پاسخ به این سوالات باید ببینیم که وقتی طلایی نو میخریم چه هزینه هایی علاوه بر وزن طلا پرداخت می کنیم. در حال حاضر و با قانون جدید محاسبه قیمت طلا در سال 1401 (“بخوانید نحوه محاسبه قیمت طلا با قانون جدید سال 1401 چگونه است؟“) به اینصورت است که هزینه وزن طلا + سود طلافروش+ اجرت ساخت + مالیات بر سود و اجرت طلافروش را برای قیمت نهایی طلای شما در نظر می گیرند.

در این مقاله، صرفا درباره طلای زینتی شما که قصد فروشش را دارید، صحبت می‌کنیم؛ همان طلایی که به آن متفرقه، شکسته یا مستعمل یا طلای دست دوم  هم می‌گویند تا ببینیم تفاوت قیمت خرید و فروش طلا چگونه محاسبه می‌شود.
وقتی میخواهید طلای دست دوم بفروشید اتفاقی که می افتد این است که پولی که بابت طلای شما می‌پردازند، فقط پول طلای خام است آن هم با عیاری کمتر(معمولا طلای 18 عیار را با عیار 17 میخرند).

مطلب مفید: طلای آب شده چیست؟

یعنی اجرت ساخت، سود طلافروش و مالیاتی که قبلا برای این طلا پرداخته بودید، سوخت و هزینه این دارایی خود حسابش کنید. وقتی طلای دست دوم میفروشید فقط فلز طلای آن و وزنی که دارد اهمیت دارد و اگر سنگ آن نیز با ارزش باشد ممکن است قیمتی نیز بابت آن بپردازند وگرنه آن را جدا کرده و فقط وزن طلا را در نظر می گیرند یعنی وزن طلا بدون سنگ(سنگ هایی نظیر: سنگ‌های کار، بدلی و اتمی باشند، هیچ ارزشی ندارند و بابتشان پولی دستتان را نمی‌گیرد.)

نحوه محاسبه قیمت طلای دست دوم

آیا قیمت طلای دست دوم من با قیمت تابلو( قیمت لحظه ای طلای 18 عیار) محاسبه می شود؟

خیر، طلای دست دوم با قیمت طلای 18 عیار نو خریداری نمی شود و هیچ طلافروشی این ضرر را نمی کند که پول طلای نو را به طلای دست دوم شما بپردازد. طلافروش باید از خرید طلای شما سود کند، که دو حالت بوجود می آید:

  • طلای دست دوم شما شکسته است و بدرد استفاده مجدد نمیخورد، در اینصورت برای ذوب کردن و تبدیل به طلای آب شده خرید می کند.
  • طلای دست دوم شما سالم است و قابل استفاده مجدد؛ در اینصورت با کمی جلادهی و تمیز کردن آن دوباره اقدام به فروش طلای دست دوم شما می کند.

مطلب مفید: 20 حقیقت جالب درباره حلقه ازدواج که شاید نمی دانستید!

حالت اول: خرید طلای دست دوم برای ذوب کردن آن

اگر قرار بر ذوب طلای دست دوم شما باشد، باید به قیمتی از شما بخرد که خودش بتواند سود کافی بدست بیاورد. بنابراین درصدی از قیمت تابلو کمتر می‌شود، چیزی در حدود یکی دو درصد. اما در بازار طلا، زبان رایج درصد نیست بلکه «عیار» است.

لذا به‌جای اینکه بگویند یک درصد زیر قیمت می‌خریم، می‌گویند طلای شما را با عیار 740 می‌خریم(رایج ترین حالت ممکن همین خرید طلای شما با عیار 740 و گاهی نیز خرید طلا با عیار 17 است). یعنی محاسبه می‌کنند و قیمت تابلو که هجده عیار هست (750) به قیمت یک گرم 740 تبدیل می‌کنند و این تفاوت را سود خود میدانند. ( البته اگر نوسان بازار زیاد باشد معمولا با عیار 730 هم میخرند و این بستگی به میزان چانه زنی شما دارد)

مطلب مفید: انگشتر نشون نامزدی در کدوم دست می اندازند؟ + عکس

حالت دوم: طلای شما تمیز و سالم است و طلافروش برای فروش مجدد آن را میخرد

در این حالت اگر طلافروش آشنای شما باشد ممکن است طلای شما را با عیار 18 یا همان 750 نیز بخرد، چونکه بعد از خرید و جلا دادن آن با سود بیشتری می فروشد. پس حواستان باشد اگر طلای شما نو است همان عیار اصلی یعنی عیار 18 را ملاک قرار دهید.

پس در پاسخ به این سوال که “چطور قیمت طلای دست دوم را حساب کنم؟” روش آسان زیر را پیشنهاد می دهیم:

وزن طلای خود را که معمولا 18 عیار است از فاکتور آن بخوانید( در فاکتور طلافروشی معمولا وزن طلا و سنگ جداجدا نوشته می شود). وزن گرمی طلای خود را در عدد قیمت لحظه ای یک گرم طلای 18 عیار تابلو ضرب کنید و قیمت ریالی طلای خود را بدست آورید.

حال قیمتی را که بدست آوردید در عدد 750 ضرب کنید و بر عدد 740 تقسیم کنید. عدد بدست آمده قیمت طلای دست دوم شما است.

روش بدست آوردن کف قیمتی برای یک گرم طلای دست دوم:

قیمت 1 گرم طلای 18 عیار ضربدر 740 و سپس تقسیم بر 750

مثال( با قیمت هر گرم طلای 18 عیار 1.309.000 تومان در تاریخ 11 اردیبهشت 1401):

1.309.000 ضربدر 740 و بعد تقسیم بر 750 می شود: 1.291.000 تومان یعنی حدود 20 هزار تومان تفاوت پس

در مجموع حدود 15 تا 20 هزارتومان زیر قیمت تابلو باید طلای شما را بخرند.

آیا گران‌تر هم می‌توانید بفروشید؟ بله! اگر برای فروش طلایتان مصمم شدید، حتماً چند جا قیمت کنید. ممکن است یک طلافروش به هر دلیل عجله داشته باشد تا پول نقدش را تبدیل به طلا کند و از شما به قیمتی مناسب‌تر از همسایه‌اش بخرد. یا اینکه یک طلافروشی، ویترینش پر از طلای دست‌دوم بدون اجرت باشد و طلای شما هم تمیز و قابل استفاده؛ مطمئنا این طلافروش، مبلغ بیشتری به شما پیشنهاد می‌کند.

همه این محاسبات مربوط به زمانی است که قیمت طلا، نوسان شدید نداشته باشد. در زمان نوسان هیچ قاعده و مبنایی پیدا نمی‌کنید

اصطلاحات مربوط به طلا فروشی که بهتر است بدانیم

عیار طلا چیست؟

عیار در طلا به معنای میزان خالص بودن آن است. هرچه عیار طلا بیشتر باشد، یعنی میزان طلای خالص بکار رفته در آن بیشتر است و سایر فلزات مثل نیکل و مس کمتر بکار رفته است. عیار بالاتر باعث نرمی بیشتر در طلا می شود، هرچه عیار کمتر باشد آلیاژهای بیشتری در طلا بکار رفته و در نتیجه سفت تر خواهد بود.

اونس طلا چیست؟

هر اونس طلا معادل 31/103431 گرم طلا با عیار 9.999 است که در بازار طلا فروشی به آن طلای عیار 24 هم گفته می شود.

مثقال طلا چیست؟ هر مثقال طلا چند گرم است؟

هر مثقال طلا معادل 4/608 گرم است.

سوت طلا چیست؟ هر سوت چند گرم است؟

هر سوت معادل یک هزارم گرم طلا است. به عبارت دیگری اگر هر گرم طلا را به هزار واحد تقسیم کنیم، هر قسمت معادل یک سوت است.

قیراط در جواهرات چه معنایی دارد؟

هر واحد قیراط معادل 200 سوت یا 0.2 گرم است.

مظنه طلا چیست؟ مظنه چند گرم است؟

هر واحد مظنه طلا معادل 4/608 گرم طلای 17 عیار(1 مثقال طلای 17 عیار) است.

سکه تمام بهار آزادی قدیمی:

این نوع از سکه با عیار 900 که به آن عیار 22 نیز گفته می شود، وزنی معادل 8/133 گرم دارد.

سکه نیم بهار آزادی:

این نوع از سکه با عیار 900 که به آن عیار 22 نیز گفته می شود، وزنی معادل با 4/0655 گرم دارد.

ربع سکه بهار آزادی:

این نوع از سکه با عیار 900 که به آن عیار 22 نیز گفته می شود، وزنی معادل 2/03225 گرم دارد.

مطلب مفید: انواع سکه در بازار ایران

قیمت روز طلا چگونه محاسبه می شود؟

مظنه طلا، قیمت روز طلا و فی طلا هر سه به یک معنا هستند. قیمت روز طلا بر اساس هماهنگی های لازم مابین اتحادیه طلا و جواهر با بانک مرکزی مشخص می شود. البته ناگفته نماند که قیمت روز طلا با تغییر شرایط اوضاع سیاسی و اقتصادی دچار نوسان می شود. به گونه ای که با افزایش نابسامانی های اقتصادی در کشور ، قیمت طلا نیز افزایش می یابد.

قیمت طلا در ایران بشدت تابع نرخ ارز است و با تغییر لحظه ای نرخ ارز(دلار) قیمت طلا نیز رشد می کند. عرضه و تقاضا در بازار طلای ایران نیز نقش اساسی در قیمت طلا دارد، اما از آنجایی که بیشتر معاملات طلا و حجم عظیمی از طلا در ایران در اختیار دولت است، می توان گفت عرضه و تقاضا توسط دولت و به وسیله عرضه یا جمع آوری سکه از بازار کنترل می شود.

مظنه کلمه رایج در این بازار است و واحد قیمت دهی در بازار طلای ایران بحساب می آید. اصطلاح “مظنه چند؟” یکی از پر کاربردترین ها در این حرفه است.

نحوه محاسبه قیمت طلای دست دوم

برای خرید طلا، چگونه می توان طلای دست دوم را تشخیص داد؟

بازار خرید طلای دست دوم، مدت هاست که از استقبال خوبی برخودار است دلیل اصلی آن هم نوسانات بازار ارز و دلار است. اما در این میان تنها مساله ای که پیش میاید این است نمی توان به راحتی طلای دست اول را از دست دوم تشخیص داد.

اما آسان ترین راه حلی که می توان از روی آن طلای دست دوم را تشخیص داد، دقت کردن به ظاهر طلایی میخرید به خصوص قفل بندی طلا است. زیرا که این قسمت از طلاهای دست دوم در مقایسه با طلاهای دست اول جلای کمتری دارند و به دلیل استفاده بیشتر از طلاها، خط و خطوط این نواحی بیشتر است وی میتوان تشخیص داد که طلا نو ساخته شده یا دست دوم.

نکته دیگری که می بایست در هنگام خرید طلای دست دوم به آن دقت داشت، اصل بودن طلای دست دوم است. چرا که برخی از طلافروشان از بدلیجات 17 عیاری که در سال های گذشته تولید شده به عنوان طلای دست دوم استفاده می کنند و به مشتری با عنوان طلای بدون اجرت ساخت می فروشند ؛که این مورد را میتوانید با خرید از طلافروشی معتبر دارای جواز اتحادیه و اینکه برای طلای فاکتور بگیرید، حل کنید.

فرق قیمت طلای دست دوم با نو چقدر است؟

اگر به این سوال بخواهیم پاسخ دهیم، بهتر است به تفاوت قیمت فاکتورهای خرید طلای نو و طلای دست دوم بپردازیم. وقتی که طلای نو می خریم، مواردی نظیر سود فروشنده، اجرت ساخت و مالیاتی که بر سود فروشنده و اجرت ساخت قطعه طلا و جواهر اعمال می شود، بر قیمت نهایی قطعه طلایی که می خریم اثرگذار است. اما برای خرید یا فروش طلای دست دوم، سود فروشنده را در فاکتور داریم، ولی اجرت ساختی در فاکتور نداریم و یا معمولا طلای دست دوم را بدون مالیات خرید و فروش می کنند.

پس فرق قیمت طلای دست دوم با نو در محاسبه اجرت ساخت، و مالیاتی است که بر اجرت ساخت و سود فروشنده اعمال می شده است. اگر طلای دست دوم می فروشید، در جریان باشید که سود فروشنده، اجرت ساخت و مالیاتی که در هنگام خرید طلای نو برای شما محاسبه شده است، در زمان خرید از قیمت کل طلا کم می شود و فقط به مقدار وزن طلا به شما پول می دهند.

علاوه بر این ها نیز در صورتی که طلای شما نگین اتمی یا هر نوع نگینی که ارزش چندانی ندارد، در ساخت خود داشته باشد، در زمان فروش وزن آن از قطعه طلای شما کم خواهد شد. پس برای سرمایه گذاری هیچ وقت طلای با نگین اتمی نخرید و اگر می خرید سعی کنید نگین آن الماس و اصل باشد تا قیمت آن در زمان فروش نیز برای شما محاسبه شود.

در مجموع گفتیم فرق قیمت طلای دست دوم و نو طبق محاسبات زیر بدست می آید:

  • 7% سود فروشنده از فاکتور کم می شود.
  • اجرت ساخت از قیمت فاکتور کم می شود(بین 15 الی 25% بستگی به کاری است که خریداری کرده اید)
  • مالیاتی که بر اجرت ساخت و سود فروشنده اعمال شده است( ونه بر اصل وزن طلا، چون اصل وزن طلا مالیاتی ندارد، طبق قانون جدید 1400)

قانون فروش طلای دست دوم چیست؟

معمولا عرف بازار طلا این است که طلای دست دوم را بصورت طلای کهنه خریداری می کنند. همانطور که در بالا نیز گفتیم طلای دست دوم با عیار 740 از افراد خریداری می شود، نگین های غیر اصل آن جدا می شود و وزن آن در خرید طلا محاسبه نمی شود. مقدار پولی که بابت سود فروشنده و اجرت ساخت در زمان نو بودن طلا پرداخت کرده اید، از قیمت طلا کم می شود. مالیاتی که پرداخت کرده اید نیز در قیمت طلا به حساب نمی آید، خلاصه اینکه قانون فروش طلای دست دوم این است که فقط وزن طلای 18 عیار( یا همان عیار 750) شما را با عیار17.74 (یا همان 740) در بازار طلا از شما می خرند.

علاوه بر موارد بالا موارد زیر را نیز مد نظر قرار دهید:

  • فاکتور طلای خود را همیشه نزد خود نگه دارید

چراکه فروش طلای بدون فاکتور کار آسانی نیست و معمولا طلافروشان طلای بدون فاکتور را از شما نمی خرند. اگر فاکتور خرید خود را گم کرده‌اید، می‌توانید به همان فروشگاهی که طلا را از آن خریداری کرده‌اید، مراجعه و تاریخ دقیق خریداری خود را به آن واحد اطلاع دهید. در این صورت احتمال دارد که فروشنده بر اساس لیست فروش خود در تاریخ یاد شده، خرید شما را تأیید و برایتان فاکتور المثنی صادر کند.

  • اجرت پرداخت و سود طلافروش از جنس طلا کسر می‌شود

    شما همچنین باید به این توجه داشته باشید که حتی اگر فقط یک روز از خرید طلای شما گذشته باشد و بخواهید آن را بفروشید، اجرت پرداخت و سودی که طلا فروش برده، از جنس طلا کسر می‌شود و طلا به قیمت طلای دست دوم از شما خریداری خواهد شد. این یک قانون است و در همه واحدهای طلافروشی اجرا می‌شود.

بهترین روش فروش طلای دست دوم چیست؟

اگر بخواهیم راهنمایی برای فروش طلای دست دوم با بالاترین قیمت ممکن به شما ارائه دهیم می توانیم نکات زیر را بطور خلاصه به عنوان بهترین روش فروش طلای دست دوم بیان کنیم:

  • فروش طلای خود در بازار بزرگ تهران، بازار زرگرها

اگر در تهران زندگی می کنید بهترین راهکار رفتن به بازار بزرگ زرگرها برای فروش طلای دست دوم خود است. این بازار مرکز طلای ایران است و رقابتی که در آن وجود دارد، باعث خدمات خوبی به مشتریان می شود. طلای خود را به این بازار ببرید و از چند مغازه قیمت بپرسید، معمولا می توان قیمت نزدیک به قیمت طلای 18 عیار پیدا کرد.

  • طلاهایتان را به مغازه‌های بزرگ طلا فروشی بفروشید

فروش طلا به مغازه های بزرگ و برند شده، که بین همه شناخته شده است این مزیت را دارد که معمولا این طلافروشان سود خود را از طلای نو بدست می آورند و برای خرید طلای دست دوم، بدنبال سود زیادی نیستند و بیشتر مشتری مداری و جذب فرد فروشنده مد نظر آن ها است. شما می توانید به طلافروشی های بزرگ با قیمت بالاتری طلای دست دوم خود را بفروشید.

  • چه طلای برند باشد چه طلای معمولی؛ طلای دست دوم شما قطعا آب می شود!

نکته دیگری که در بالا نیز به آن اشاره کردیم این است که طلای دست دوم و کهنه معمولا برای تبدیل شدن به طلای آب شده از شما خریداری می شود. پس اگر طلای خاصی دارید که طلای دست ساز بوده است و یا از یک برند معروف و شناخته شده بوده است، قیمت بالاتری نسبت به یک طلای دست دوم معمولی خواهد داشت. اما این موضوعی است که برای شما اهمیت دارد و طلافروشان همه طلای دست دومی که می خرند به دید طلای آب شده و ذوب کردن آن می خرند. بهتر شما با داشتن اطلاعات کامل به طلافروشی مراجعه کنید و این موارد را برای خریدار توضیح دهید تا با قیمت بالاتری از شما بخرد.

اگر طلایی که می خواهید بفروشید از زیاد است، بهتر است طلای خود از نظر عیار، از نظر سنگ قیمتی داشتن و نداشتن و از نظر جواهرات دسته بندی کنید. فروش سنگ های قیمتی نیاز به شناسنامه سنگ دارد. سنگ های اتمی نیز از قطعه طلا و جواهر جدا می شود و از وزن کل آن کم می شود. پس طلای خود را دسته بندی کنید و مواردی که عیار بالاتری دارد را در یک دسته بندی و مواردی که سنگ قیمتی دارد در یک دسته بندی دیگر قرار دهید.

  • وزن طلایی که می خواهید بفروشید را از قبل بدانید

وزن طلای دست دوم خود را از قبل بدانید( در صورت داشتن سنگ اتمی وزن آن را کم کنید و فقط وزن طلای آن را نگه دارید). اینکار به شما کمک می کند زمانی که در طلافروشی هستید و طلافروش قیمت طلا را اعلام می کند، راحت تر تصمیم بگیرید. معمولا قیمت طلا را بر اساس مظنه یا مثقال می گویند و نه بر اساس قیمت 1 گرم طلای 18 عیار. پس از قبل دانستن تبدیل مظنه یا مثقال به قیمت طلای 18 عیار کار شما را ساده می کند.

برای محاسبه قیمت طلای دست دوم آنلاین کلیک کنید.

مطالعه مفید: بازار طلا به زبان ساده: مظنه یا مثقال چیست؟

در این نوشته با روش محاسبه قیمت فروش طلای دست دوم آشنا شدید. اگر سوالی دارید یا تجربه ای در این زمینه دارید، حتماً همین پایین از ما بپرسید.

اشتراک در
اطلاع از

29 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه نظرات
کاربران ناشناس
7 ساعت قبل

سلام آیایک کیلوطلای که سکه باشدچندفروخته میشود

سعید
2 ماه قبل

با درود وادب با ۳۰۰ میلیون چه چیزی می‌شود خرید کرد که سود خوبی داشته باشد

علی
2 ماه قبل

سلام ۳گرم و۴۰۰صوت طلا دست دوم چقدرقیمتش میشه

کاربران ناشناس
3 ماه قبل

طلای دست دوم راچطور ازطلا فروش بخریم محاسبه ان چطور است

هلیا جعفری
7 ماه قبل

سلام
برای نگین روی طلا چقدر از قیمتش کم میشه؟ وقتی میخوایم بفروشیم؟ شنیدم نگین رو برمیدارن و وزن طلا کم میشه و اونوطوری حساب می کنن؟ درسته؟

رحیمی
7 ماه قبل

طلا گرون میشه یا ارزون؟

خانم محترم
7 ماه قبل

خانما من خیلی وقته یه کاری انجام میدم خواستم بگم شاید به دردتون خورد تو شهر ما شهرمون کوچیکه ده ۱۲ تا طلافروشی هست فقط یکیشون طلای دست دوم هم میفروشه منظورم همون طلای بدون اجرت بعد حتی تیکه شکسته میفروشه من هرسری که پول دستم بیاد میرم ازش یه تیکه طلا میگیرم مثلا حتی بعضی اوقات اندازه ۳۰۰ تومن طلا گرفتم برا عید بردم تیکه هارو دادم یه دستبند گرفتم اینجوری پولمون هدر نمیره رااحترم هست چون بخوای هرچی بخری حتی قسطی باید پیش پول زیاد داشته باشی اینجوری راحتره
کلا توصیه من همینه که طلا رو خرد خرد بخرید… هر ماه یه پولی بذارید کنار و بخرید… بعد چند سال طلای زیادی دارید

علی درزی
8 ماه قبل

قیمت طلای ۲۴ عیار با ۱۸ عیار در موقع فروش یکی هست؟یا فرق میکند؟ممنون میشم جواب بدید.با تشکر

علی
9 ماه قبل

بنظرم اشنباه نوشته شده اول الان باید ۷۴۰ضرب کنیم یا۷۵۰

حامد گلشناس
9 ماه قبل

طلای دست دوم بهتره یا طلای آب شده؟ از کجا طلای آب شده بخرم؟

مخمد قلی پور از آمل
10 ماه قبل

سلام وخسته نباشید
بسسار عالی بود
توضیحاتتان بسیار جانع ،کامل ومفید بود بسیار از شما سپاسگذارم
خدا وند خیر دهد
آمین

محمد
10 ماه قبل

درود بر شما که تجربه تان را در میان. گزاشتید

میری
11 ماه قبل

بسیار خوب و واضح توضیح دادید .
مطالب و اطلاعات مفیدی بود .سپاسگزارم از شما 🙏🙏🙏🙏🙏

لیلا
11 ماه قبل

سلام و خسته نباشید.علت تفاوت قیمت گرمی تابلو طلافروشان چیست.چرا بعضی از تابلو طلافروشان قیمت طلا را کمی بیشتر از قیمت گرمی طلا نشان میدهند؟مگر قیمت یک گرم طلا برای همه طلافروشان یکسان نیست پس چرا تابلو بعضی ها مثلا یک گرم طلا را ۲۶۰۰۰۰۰ و بعضی تابلوها ۲۶۲۰۰۰۰ نشان میدهند؟

پریوش
1 سال قبل

قیمت سنگ عقیق چطور حساب میشه

رضا علوی
1 سال قبل

سلام،این شیوه محاسبه به ضرر مشتری وبه نفع فروشنده است.نرخ کارمزد ساخت و ارزش افزوده وسود فروشنده بایدبراساس قیمت خام هرگرم طلا وبه صورت جداگانه محاسبه شود.قیمت خام بعلاوه ی اجرت ساخت رقم بزرگتری می شود وسود فروشنده براین اساس نیز مبلغ بیشتری می شود.مثال:اگر نرخ هرگرم طلای ۱۸ ،۴۹۶۰۰۰ تومان باشد،سودفروشنده هفت درصداین مبلغ می شود.اما اگرکارمزد ساخت به ازای هرگرم سی هزارتومان باشد،مجموع نرخ خام وکارمزد هرگرم می شود:۵۲۶۰۰۰ تومان.حالا تفاوت سودفروشنده از۵۲۶۰۰۰ تومان بیشتراز ۴۹۵۰۰۰ می شود. احتمال دارد بعضی مغازه داران طلافروشی،ارزش افزوده راعلاوه برکارمزد ساخت نیز به قیمت خام اضافه وسپس سود خودرا حساب کنند تا ازاین طریق سودبیشاری ببرند.

زهرا
1 سال قبل

سلام طلا یی که فاکتور نداشته باشد چطور حساب می شود

مهسا
1 سال قبل

سلام…. یک زنجیر طلا دست دوم که قیمت هرگرم طلای روز 1840 تومان هست به چه صورت محاسبه می شود وقیمت کل آن چقدر می شود ممنون

البرت
1 سال قبل

با سلام اگر مدت زیادی از خرید طلا گذشته باشد و فاکتور آن گم شده یا از بین رفته باشد چگونه ان را میتوانم بفروشم؟باتشکر

کاربران ناشناس
1 سال قبل

برای خرید طلای دست دوم طلا فروش برای هر گرم چه قدر سود می بره

موسی
1 سال قبل

سلام دوستان شب خبخر من رفتن طلا خریدم دست دوم ۱۲ کرم ۱۳۸۵ هزار جمع شد ۱۸۸۰۰۰۰ من روستای نفهمدیم چه خوری بامن حساب کرد ولی بعد سه ماه بدم پییش صلا فروشی محمدی ساختمان بین حر۹و۸ باز بامن کرم ۱۳۵۰هزار حساب کرد کفت شد ۱۶ منم هرچی فکر کردم دیدم واقهن خیلی به من انداخت

لیلا
1 سال قبل

چه طور متوجه بشیم که یک طلا اجرت زیادی دارد و دیگری اجرت کمتری؟

راحل
1 سال قبل

قیمت نگینی که روی انگشتر داریم رو چطور محاسبه کنیم؟ قیمتش کی کم نمیشه از قیمت کل طلا؟

29
0
سوالتو درباره طلا بپرس... ما کمکت میکنیم که حلش کنیx