بهترین نوع سرمایه گذاری در طلا با پول کم

سرمایه گذاری در طلا با پول کم در ایران ممکن است؟‌ چطور با ۱۰ میلیون تومان در طلا سرمایه گذاری کنیم؟‌ سرمایه گذاری با پول کم خوب است؟ یا فقط باید مبالغ هنگفتی برای سرمایه گذاری کنار بگذاریم؟‌ هدف از سرمایه گذاری چیست؟‌

فرض کنید هر ماه یک گرم طلای آب شده 18 عیار بخرید، می دانید بعد از 5 سال چقدر طلا خواهید داشت؟ 60 گرم طلا بعد از 5 سال. تصور کنید هر سال طلایی که دارید با توجه به تورم 50٪ افزایش قیمت داشته باشد، نه تنها ارزش پول شما کم نشده، بلکه سرمایه خوبی بعد از ۵ سال دارید. همه اینها را به این اضافه کنید که طلا بازار جهانی است و یک افزایش سالانه در قیمت جهانی آن نیز داریم.

سرمایه گذاری در طلا با پول کم ممکن است به دلایل زیر

سرمایه گذاری با هدف های مختلفی انجام می شود؛ بعضی از ما برای سود سرمایه گذاری می کنیم، بعضی از ما برای جلوگیری از کاهش ارزش پول سرمایه گذاری می کنیم. اما هر دو این نوع سرمایه گذاری ها یک هدف را دنبال می کند، خریدی که امروز انجام می دهم، در مدت زمانی که مد نظرم است فلان قدر سود کرده باشد و رشد قیمت داشته باشد.

بیشتر افراد تصور می کنند سرمایه گذاری با پول کم امکان پذیر نیست، اما واقعیت این است که می توان با پول کم کارهای زیادی انجام داد. اگر هر ماه بخشی از درآمد خود را سرمایه گذاری کنید، در پایان سال شما ۱۲ برابر سرمایه گذاری کرده اید و هر ماه نیز سود ماه قبل به کل دارایی شما اضافه می شود.

سرمایه گذاری در طلا با پول کم نیز می توان انجام داد زیرا:

  • اگر بطور منظم انجام شود، بعد از مدتی سرمایه زیادی خواهید داشت.
  • می توان بخشی از دارایی را از تورم حفظ کرد.
  • بدون اینکه فشار زیاد مالی برای خود داشته باشید، سرمایه گذاری کرده اید.

روش های سرمایه گذاری در طلا با پول کم

تصور اینکه برای سرمایه گذاری در طلا نیاز به پول زیادی دارید، اشتباه است. درست است که امکان خرید طلای آب شده فیزیکی زیر 20 گرم نیست، اما راه های جایگزین زیادی برای سرمایه گذاری در طلا ایجاد شده است.

البته پول کم برای همه ما یک‌ معنا ندارد و حتی در سال های مختلف معنای این عبارت تغییر می کند. برای برخی از ما پول کم یعنی ۱۰۰ هزار تومان و برای برخی یعنی 10 میلیون تومان. پس راه های زیر را با توجه به اینکه برای سرمایه گذاری ها تا یک محدوده از پول،‌ می نویسیم. هم برای 100 هزار تومان راه حل می گوییم و هم برای 10 میلیون تومان.

مطلب مفید:‌ آموزش خرید طلای آب شده؛‌ راهنمای جامع خرید طلای آب شده

راه‌های سرمایه گذاری در طلا با پول کم:

  1. خرید سکه گرمی و پارسیان
  2. خرید ربع سکه و نیم سکه
  3. خرید طلای دست دوم و بدون اجرت
  4. خرید طلای آب شده
  5. خرید طلا از بورس یا خرید صندوق طلا
  6. خرید طلای زینتی نو هم برای استفاده و هم برای سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در طلا با پول کم؛ خرید طلا در بورس با پول کم

خرید طلا در بورس را می توان امن ترین روش خرید طلا دانست؛ چراکه بازار سهام و بورس کالا، هدف اصلی سرمایه گذاری را دارند و نیازی به نگرانی از دست دادن سرمایه را ندارید. اما خرید در بورس نیز روش های خاص خود را دارد که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گواهی سپرده شمش طلا
  • گواهی سپرده سکه
  • صندوق با پشتوانه طلا(ETF)
  • قرارداد آتی صندوق طلا
  • خرید سهام شرکت های کشف و استخراج طلا

خرید و سرمایه گذاری هر کدام از موارد بالا، قوانین خاص خود را دارد و حداقل مبلغ خرید برای هر کدام نیز متفاوت است. بهتر است قبل از هر کاری قوانین هر کدام را مطالعه کنید و یا از مشاورین سرمایه گذاری در بورس کمک بگیرید.

خرید طلای دست دوم و بدون اجرت بصورت خرد خرد

یکی از روش هایی که می توانید برای سرمایه گذاری با پول کم استفاده کنید، خرید طلای دست دوم و بدون اجرت است. شما می توانید با یک طلافروش توافق کنید و هر ماه مبلغی به او بدهید تا زمانی که برای مثال قیمت یک النگوی بدون اجرت را پرداخت کرده باشید. برای مثال بعد از ۱۰ ماه یک النگوی بدون اجرت 30 گرمی خریده اید و می توانید آن را از طلافروش بگیرید.

خرید شمش گرمی، سکه های پارسیان و سکه گرمی طلا

برخی از افراد فکر برای سرمایه گذاری در طلا با پول کم باید شمش‌های یک‌ کیلویی با قیمت‌های نجومی بخرند؛ اما این طور نیست. در بازار طلای ایران چندین نوع شمش و سکه گرمی وجود دارد که قطعاتی از طلا هستند که به‌منظور امکان خرید طلا با قیمت پایین تولید و عرضه شده‌اند. شما می‌توانید مدلی از سکه یا شمش گرمی متناسب با بودجه خود را انتخاب کنید.

سکه های پارسیان و سکه گرمی طلا با توجه به اینکه هولوگرام دار هستند و معتبر و همچنین قیمت کمی دارند، می تواند گزینه ای عالی برای سرمایه گذاری طلا باشد. این نوع سکه ها حق ضرب و مالیات و سود فروشنده را دارند و با پرداخت این موارد، در طلا سرمایه گذاری کرده اید.

سکه های با وزن کم و عیار بالا سرمایه گذاری مناسبی برای پول کم است. همچنین برای خرید هدیه و کادو نیز این دو سکه مناسب است.

مطلب مفید:‌ بهترین نوع سکه برای سرمایه گذاری

حرف خودمانی: ربع سکه بیشترین حباب را دارد و برای سرمایه گذاری مناسب نیست و یک سرمایه گذاری برای نوسان گیری و سوداگری است. اگر بدنبال سرمایه گذاری بلندمدت هستید،‌ ربع سکه توصیه نمی شود.

سرمایه گذاری در طلا با پول کم؛ خرید طلای آب شده گرمی

اگر با طلای آب شده آشنایی داشته باشید، از نظر سرمایه گذاری می توان بهترین گزینه دانست. چون سود بالا و مالیات و اجرت ندارد. چرا که شما می‌توانید دقیقا با هر مقدار پولی که خواستید طلای آبشده بخرید. از آنجایی که طلای آب‌شده ماده خام ساخت زیورآلات است، در همه طلافروشی ها پیدا می شود و خرید و فروش آن آسان است.

برای خرید آبشده هم می توانید حضوری به بازار بروید و هم با خرید آنلاین آبشده با حداقل 0.0۱ گرم، طلا سرمایه گذاری کنید. بعد از مدتی که طلای شما به حداقل مقدار قابل دریافت بصورت فیزیکی رسید، درخواست تحویل طلای خود را داشته باشید.

نکات مهم در سرمایه گذاری طلا با پول کم

  • خرید طلای آب شده بهتر از سایر انواع طلا است، اگر به طلافروشی مراجعه کردید و بجای آبشده به شما طلای دست دوم و بدون اجرت را توصیه کرد، قبول نکنید.
  • طلای شکسته یا دسته دوم برای طلافروش سود دارد پس برای پول کم به صرفه نیست که از این نوع بخرید.
  • طلای پارسیان و سکه گرمی امن ترین خرید با پول کم است و همانجا هم می توانید تحویل بگیرید.
  • وقتی طلا می خرید قیمت لحظه ای طلا را از تابلو قیمت ببینید و طبق آن فاکتور بگیرید.
  • مطمئن شوید طلایی که می‌خرید عیار دقیق دارد و تقلبی نیست. بهتر است از طلافروشی معتبر و منصف خرید کنید. هم‌چنین واحد‌های وزنی مورد استفاده فروشنده (مثقال یا گرم) را به دقت بررسی کنید چون اگر طلا تقلبی باشد با قیمت های کم معمولا شکایت شما پیگیری نمی شود.

حرف خودمانی: سود طلافروش برای چانه زنی است،‌ تا می توانید سود را کم کنید. مطمئن باشید که چه طلافروش آشنا باشد چه غریبه، بدنبال حداکثر سازی سود خود است. شما نیز باید بدنبال حداقل کردن آن باشید.

مطلب مفید:‌ طلای آب شده چیست؟

سخن نهایی

خرید طلا با پول کم امکان پذیر است و در بعضی مواقع می تواند گزینه خوبی باشد. تصور کنید هر ماه یک گرم طلای آب شده یا هر نوع طلا خریده باشید، بعد از چند سال طلای زیادی خواهید داشت. این در حالی است که شما مبلغ کمی از درآمد ماهانه خود را صرف کرده اید و از نظر مالی به شما فشاری نیامده است. خرید طلای آب شده گرمی یا خرید سکه گرمی و یا خرید طلای بدون اجرت می تواند گزینه های خوبی برای سرمایه گذاری در طلا با پول کم باشد.

TalaPin | طلاپین

Recent Posts

حداقل مقدار وزن خرید طلای آب شده چقدر است؟

حداقل مقدار وزن خرید طلای آب شده برای سرمایه گذاری چقدر است؟ طلای آب شده…

4 ماه ago

طلا یا بیت کوین؛ کدام یک برای سرمایه گذاری بهتر است؟

طلا یا بیت کوین بخریم‌؟ کدام یک برای سرمایه گذاری بهتر است؟‌ امنیت کدام بازار…

4 ماه ago

دلیل تفاوت قیمت خرید و فروش طلای آب شده چیست؟

تفاوت قیمت خرید و فروش طلای آب شده در خرید طلای آب شده همیشه سوال…

4 ماه ago

آیا خرید طلا سرمایه گذاری خوبی است؟ 7 دلیل برای سرمایه گذاری در طلا

طلا سرمایه گذاری خوبی است؟ مردم به دلایل زیادی سرمایه گذاری می کنند، عده ای…

4 ماه ago

نکات خرید طلا | چگونه در خرید طلا گول نخوریم؟ کلک های طلافروشان

نکات خرید طلا چیست؟‌ آيا بیشترین کلک های طلافروشان را می دانید؟‌خرید طلای زینتی و…

4 ماه ago

راهنمای جامع خرید طلای آب شده

خرید طلای آب شده به چه نکاتی نیاز دارد؟ طلای آب شده بهترین نوع سرمایه…

5 ماه ago