فرق حلقه و انگشتر چیست؟ فرق بین انگشتر نشون و حلقه ؟

فرق حلقه و انگشتر گاهی برای افراد سوال می شود، که چه تفاوتی بین این موارد است. در واقع می توان گفت که وقتی صحبت از حلقه می شود بیشتر منوظر حلقه ازدواج است؛ اما وقتی صحبت از انگشتر می شود بیشتر جنبه زیبایی آن است و به رویداد خاصی متصل نمی شود.

فرق حلقه و انگشتر در چیست؟

انگشتر از یک حلقه فلزی ساخته شده است که معمولا یک سنگ قیمتی از جنس سنگ های گرانبهایی مانند الماس، یاقوت، زمرد، عقیق و… و علاوه بر فلز گرانبهایی که در آن بکار رفته، سنگ قیمتی و درخشانی(نگین) نیز دارد. البته انگشتر ممکن است نگین نیز نداشته باشد بدون نگین ساخته شده باشد که بازهم روی آن کارهای زیبایی انجام می شود و ظاهر ساده حلقه را ندارد. برای مثال انگشتر طلا که میتواند با نگین یا بدون نگین هم ساخته شود.

انگشترها بیشتر جنبه کاربردی تزئینی دارند و در کشورهای مختلف با هدف این کاربرد مورد استفاده قرار می گیرند. برخی از انگشترها سمبلیک و مخصوص گروه خاصی هستند، برخی به صورت مهر مورد استفاده قرار می گرفتند و برخی جنبه مذهبی و مزین به آیات مقدس از کتاب های دینی هستند؛ مثل انگشترهای آیت الکرسی، چهار قل و …

انگشترها در طول تاریخ بیشتر برای نمایش بکار رفته اند چه به عنوان زینتی بیانگر جلوه ها و نشانه های مختلف توسط مردان و زنان، چه توسط پادشاهان و بعنوان یک نماد قدرت مورد استفاده قرار گرفته اند.

اما حلقه از یک رینگ فلزی ساده ساخته شده که ممکن است فلز گرانبها یا ارزان هم باشد. در گذشته حلقه ها بدون نگین بوده است، اما امروز شاهد حلقه های تک نگین هم هستیم. پس در پاسخ به این سوال که فرق حلقه و انگشتر چیست؛ می توانیم بگوییم تفاوت زیادی ندارد و تنها تفاوت در نگین و شکل ظاهری پرزرق و برق انگشتر نسبت به حلقه است.

فرق حلقه و انگشتر چیست؟

انگشتر و حلقه های فلزی و غیر فلزی در دست انسان، همیشه و در بیشتر فرهنگ ها دیده شده و امروز هم با پیشرفت تکنولوژی نه تنها علاقه انسان به آن کم نشده، بلکه شکل های نوینی مثل انگشترهای هوشمند بخود گرفته است.

تفاوت اصلی بین حلقه و انگشتر در نگین داشتن و نداشتن آن است. حلقه ها ظریف تر از انگشترها هستند و به سه صورت به  طراحی می شوند،

  • یا بدون سنگ یا نگین هستند،
  • یا یک نگین تک از الماس یا گاهی بنا بر سلیقه عروس و داماد، از سنگ های قیمتی دیگر و
  • شکل دیگری که حلقه ازدواج را می توان دید، طراحی آن به صورت یک ردیف نگین جواهر ساده است.

پس میتوان گفت فرق حلقه و انگشتر بطور خلاصه این است که :

حلقه ها ظریف تر از انگشترها هستند و معمولا نگین درشتی ندارند؛ انگشترها بر خلاف حلقه ها از طرح های پیچیده تری ساخته می شوند و پرنگین تر هستند.

تفاوت دیگر، نحوه در دست انداختن انگشتر و حلقه است

انگشتر همانطور که همه میدانیم میتواند در هر انگشتی استفاده شود. انگشتر ها حتی کل انگشت های یک دست را هم می توانند پر کنند. اما حلقه(مخصوصا حلقه ازدواج طلا و نامزدی) در دست چپ و انگشت چهارم انداخته می شود. ( در ایران اینطور است، برای اطلاعات بیشتر و انتخاب حلقه نامزدی مطلب ” راهنمای خرید حلقه نامزدی” را بخوانید. )

انگشت انگشتری یا انگشت حلقه بخاطر همین معروف است که حلقه تعهد و ازدواج در آن انداخته می شود. پس به طور خلاصه، حلقه ازدواج باریکتر و کم نگین تر از انگشتر است. تفاوت بین حلقه و انگشتر کم است اما هدف از پوشیدن این دو اکسسوری با هم متفاوت است. جایگاه حلقه ازدواج بر روی انگشتری مشخص، یکی دیگر از فرق هایی است که در پوشیدن حلقه و انگشتر است.

فرق انگشتر نشون و حلقه نی نی سایت:

سایت نی نی سایت یکی از وبسایت های خوبی است که برای تبادل نظر بین بانوان ایرانی جا افتاده است. برای اینکه نظرات کاربردی کاربران سایت را از دست ندهیم در این نوشته به آن اشاره می کنیم:

سوال: “فرق انگشتر نشون و حلقه چیه؟”

جواب: “انگشتر نشون یا همون نامزدی رو بعد از دادن جواب بله به عروس میدن که معمولاً به انتخاب خودشونه ولی الان بیشتر عروسم خودش میره واسه انتخابش ‌.

حلقه رو هم‌که موقع عقد عروس و داماد دست هم‌میندازن و به انتخاب هردوشونه ”

جواب: “حلقه نامزدی معمولا یه تک نگینه .. حلقه عروسی یه رینگه …ولی کلا هرکی هرجور داره انجام میده قانون نیست که همه یه کارو کنن .من اصلا تک نگین نخریدم خودم”

جواب: “حلقه نشون و نامزدی یکیه حلقه ازدواجم جدا

میتونن قبلش باهم برن انتخاب کنن ولی معمولا نشون و خود خانواده داماد میگیرن ولی حلقه رو ب انتخاب عروس خانم میخرن”

جواب: “ولی جدا از شوخی نشون همون حلقه نامزدیه که بعداز رسمی شدن نامزدی مادرشوهر جان واسه عروس گلش میخره ولی حلقه عروسی رو دیگه دونفره میرن بازار واسه عقد کنون میخرن عروس واسه دوماد به سلیقه خودش و دوماد واسه عروس به سلیقه خودش.”

جواب: “انگشتر نشون رو خانواده داماد میخرن به سلیقه خودشون

ولی حلقه عروسی رو و بقیه طلاها که قراره خریداری بشه عروس و داماد با هم میرن واسه خریدش و نظر میدن”

TalaPin | طلاپین

Recent Posts

حداقل مقدار وزن خرید طلای آب شده چقدر است؟

حداقل مقدار وزن خرید طلای آب شده برای سرمایه گذاری چقدر است؟ طلای آب شده…

4 ماه ago

طلا یا بیت کوین؛ کدام یک برای سرمایه گذاری بهتر است؟

طلا یا بیت کوین بخریم‌؟ کدام یک برای سرمایه گذاری بهتر است؟‌ امنیت کدام بازار…

5 ماه ago

بهترین نوع سرمایه گذاری در طلا با پول کم

سرمایه گذاری در طلا با پول کم در ایران ممکن است؟‌ چطور با ۱۰ میلیون…

5 ماه ago

دلیل تفاوت قیمت خرید و فروش طلای آب شده چیست؟

تفاوت قیمت خرید و فروش طلای آب شده در خرید طلای آب شده همیشه سوال…

5 ماه ago

آیا خرید طلا سرمایه گذاری خوبی است؟ 7 دلیل برای سرمایه گذاری در طلا

طلا سرمایه گذاری خوبی است؟ مردم به دلایل زیادی سرمایه گذاری می کنند، عده ای…

5 ماه ago

نکات خرید طلا | چگونه در خرید طلا گول نخوریم؟ کلک های طلافروشان

نکات خرید طلا چیست؟‌ آيا بیشترین کلک های طلافروشان را می دانید؟‌خرید طلای زینتی و…

5 ماه ago