طلای آب شده

روش‌های خرید طلای آب شده چیست؟ انواع معاملات طلای آب شده

فهرست مطالب

انواع معاملات طلای آب‎شده

جالب است بدانید خرید و فروش طلای آب شده انواع مختلفی دارد، که به دو روش، نقدی و کاغذی است. خب اول به سراغ طلای آبشده‌ی نقدی می‌رویم، از اسمش مشخص است در این خرید و فروش، طلای آبشده عیار و انگ مشخصی دارد و شما باید پول آن را همان روز نقدا پرداخت کنید؛ به همین سادگی! این نوع خرید و فروش طلای آبشده پرطرفدارترین خرید و فروش آبشده است چراکه کم‎ریسک‌تر و مطمئن‌تر از موارد دیگر می‌باشد.

در این مقاله بیشتر به این مورد پرداخته‌ایم و اما می‌رویم به سراغ خرید و فروش طلای آبشده به صورت کاغذی که برای خودش عالمی دارد و سر درآوردن از آن کار حضرت فیل است! طلای آبشده‌ی شرطی، طلای آبشده‌ی فردایی و طلای آبشده‌ی شنبه‌ای از جمله زیرمجموعه‌های خرید و فروش طلای آبشده به صورت کاغذی هستند که هر کدام ریسک‌ها و سود و زیان خود را دارد به همین دلیل است که توصیه می‌شود اگر به تازگی پا در این بازار گذاشته‌اید و هنوز با چم و خم این بازار پر تلاطم و پرنوسان آشنا نشده‌اید هیچگاه این ریسک را نکنید و به سراغ خرید و فروش کاغذی طلای آب شده نروید؛ به نظر می‌رسد بازاریان سرشان برای ریسک کردن درد می‌کند!

البته این خاصیت بازار است به خصوص بازار طلا و سکه! که افرادی با ریسک‎پذیری بالا را جذب خود می‌کند. ما برای آنکه بتوانیم واضح‌تر و روشن‌تر انواع خرید و فروش طلای آب‎شده را توضیح دهیم تصمیم گرفتیم در یک مقاله جداگانه به بیان آن بپردازیم که در به روز رسانی این مطلب، لینک آن را برای شما جستوجوگران ثروت و طلا قرار می‌دهیم.

طلای-آب-شده
طلای-آب-شده

در معاملات طلای آبشده چه به صورت نقدی و چه به صورت کاغذی، بین خریدار و فروشنده لفظ قیمت آبشده رد و بدل می‌شود. حتی اگر در کانال های تلگرامی عضو باشید، قیمت طلا را به صورت قیمت طلای آبشده، درج می‌کنند. قیمت آبشده همان مظنه هست، یعنی قیمت یک مثقال طلای ۱۷ عیار. تکرار این گفته اهمّیت این نکته را نشان می‌دهد که قیمت یک گرم طلای آبشده با عیار ۱۸ با قیمت آبشده که در سایت‌ها قرار می‌دهند متفاوت است.

یک گرم طلای آبشده با عیار ۱۸ همان قیمت یک گرم طلای ۱۸ عیار هست که از تقسیم قیمت آبشده یا مظنه بر عدد طلایی ۴.۳۳ به‌دست می‌آید. در اینجا چون جنس معامله شده، طلای آبشده هست، به جای مظنه از قیمت آبشده استفاده می‌کنند. این بیشتر بین خود زرگران و دلالان مورد استفاده می‌شود. حواستان به این نکته باشد که در معاملات شنبه‌ای یا فردایی، قیمت طلا به صورت آبشده شنبه‌ای یا آبشده فردایی مرسوم است و هیچکس از مظنه‌ی شنبه‌ای یا مظنه فردایی استفاده نمی‌کند.

حرف خودمانی: از نظر شرع و فقهی هرگونه معامله‌ای که جنس در آن مبادله نشود، حرام است. در معاملات کاغذی از جمله شنبه‌ای، فردایی هیچگونه طلایی جا به جا نمی‌شود و نوعی قمار محسوب می‌شود و پولی که از این راه به‌دست می‌آید برکت ندارد. از طرف دیگر، اینگونه معاملات باعث تشدید قیمت‌ها و نوسان‌های شدید قیمت‌ها می‌شود که بارها شده ماموارن نظامی از تجمع این افراد در گوشه کنار بازار جلوگیری می‌کنند.

خرید و فروش نقدی طلای آب شده :

در معاملات نقدی در همان لحظه که معامله انجام می‌شود، هزینه آن پرداخت می‌شود. این نوع معاملات کاملاً به صورت نقدی صورت می‌گیرد و دریافت هیچ نسیه و چک و موارد این‌چنین در آن قابل‌قبول نیست.

اگر به دنبال معاملات حلال و قانونی هستید؛ باید به سمت معاملات نقدی طلای آب شده بروید. این نوع معاملات یکی از پرطرف‌دارترین روش‌های خرید و فروش طلای آب شده است. همچنین علاوه بر قانونی‌بودن، این نوع معاملات کم‌ریسک‌تر و مطمئن‌تر از معاملات کاغذی است.

خرید و فروش کاغذی طلای آب شده

به طور کلی معاملات کاغذی معاملاتی هستند که به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه صورت می‌گیرد و هیچ کالایی در آن‌ها ردوبدل نمی‌شود. یعنی نه خریدار پولی را به فروشنده می‌پردازد و نه فروشنده کالایی را به خریدار تحویل می‌دهد. بلکه در این نوع معاملات فقط تفاوت میزان قیمت برای افراد مهم است و بر اساس حرف معامله می‌کنند و به نوعی قمار و شرط بندی بر روی قیمت طلا است.

 در معاملات کاغذی طلای آب شده حتی یک گرم طلا هم جابه‌جا نمی‌شود و بر همین اساس برحسب اعتماد میان افراد صورت می‌گیرد. همچنین هیچ نهاد دولتی بر روی آن نظارت ندارد و خلاصه کلام کاری غیرقانونی است.

همچنین این نوع معاملات تأثیر بدی بر روی قیمت طلای آب شده دارد و باعث تشدید نوسانات شدید قیمت می‌شود. در اتاق‌های معاملاتی مقدار زیادی از طلا را به صورت لفظی معامله می‌کنند تا بتوانند قیمت طلا را در بازار کاهش دهند و پس از خرید مجدد طلا برای خود، قیمت را افزایش دهند تا سود کنند. حکم شرعی معاملات کاغذی حرام است.

انواع اصطلاحات معاملات طلای آب شده:

در معاملات طلای آب شده به چندین اصطلاح رایج بر می‌خورید، خوب است با آن‌ها نیز آشنا شوید:

طلای آب شده شرطی

طلای شرطی عبارتی است که برای طلای آب شده‌ای به کار می‌رود که ذوب و برای مشخص شدن عیار به آزمایشگاه فرستاده شده است. به همین خاطر به آن طلای آب شده شرطی می‌گویند.

طلای آب شده فردایی

در این نوع معاملات هیچ کالایی رو و بدل نمی‌شود؛ فقط افراد در مغازه یا کانال‌های تلگرامی بر روی کاغذ بر روی یک قیمت توافقی مقدار طلایی را مشخص می‌کنند. سپس فردا در همان ساعت به فروشنده مراجعه می‌کنند. اگر قیمت افزایش پیدا کرده باشد فروشنده تفاوت قیمت را به خریدار می‌پردازد؛ اما در غیر این صورت خریدار متضرر می‌شود. همچنین اگر به هر دلیلی نتوانید کاغذ را به فروشنده برگردانید، دیگر اعتباری ندارید و همچنین پولی که جهت دریافت کاغذ پرداخت کرده باشید به‌عنوان خسارت در نظر گرفته می‌شود.

در این معاملات تنها ۲۴ ساعت برای خرید و فروش زمان است. برای مثال اگر فرد مقداری طلای کاغذی خریداری کند؛ تنها تا ۲۴ ساعت زمان دارید تا کاغذ را به فروشنده بازگردانید. هنگامی که کاغذ را برگردانید بسته به بالا یا پایین‌رفتن قیمت، دو اتفاق می‌افتد: اگر که قیمت طلا بالا برود و شما سود کنید می‌توانید پول خود را پس بگیرید، اما اگر قیمت طلا پایین برود، شما ضرر می‌کنید.

طلای آب شده شنبه ای

این نوع معاملات برای افرادی که سرمایه کم و پشتوانه مالی ندارند اصلاً توصیه نمی‌شود. سرعت معاملات بسیار بالا است و بیشتر از طریق تلفن صورت می‌گیرد. میزان سوددهی آن دارای نوسانات بسیاری است و تغییرات بسیاری دارد. همه افراد نمی‌توانند وارد این نوع معاملات شوند و همچنین نیازمند افراد ریسک‌پذیر است.

طلای آب شده امروزی

معامله‌گران یک بازه زمانی را در روز مشخص می‌کنند و سپس اقدام به خرید یک مقدار طلا می‌کنند. پس از خرید افراد منتظر نوسانات قیمت می‌مانند و یکی از قوانین این است که تا آخر بازه زمانی باید تسویه کنند. سپس اگر تا آخر بازه زمانی میزان قیمت طلا افزایش پیدا کند آن‌ها می‌توانند سود کسب کنند؛ اما اگر قیمت کاهش پیدا کند آن‌ها متضرر می‌شوند.

طلای آب شده  نقدی چیست؟

طلای آب شده نقدی طلایی است که در همان لحظه آن را از فروشنده خریداری می‌کنید و در ازای پرداخت پول نقد، قطعه طلای خود را دریافت می‌کنید.

کدام معاملات طلای آب شده قانونی است؟

از نظر قانون فقط خرید و فروش نقد طلای آب شده قانونی است. طلای آب شده آنلاین نیز قانونی اعلام شده است.

اشتراک در
اطلاع از

1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه نظرات
کاربران ناشناس
1 ماه قبل

ایلیا وقتی طلا را میسوزانیم تغیر میکند

1
0
سوالتو درباره طلا بپرس... ما کمکت میکنیم که حلش کنیx