پیش بینی قیمت طلا در سال ۱۴۰۲؛ آیا قیمت طلا افزایش می یابد؟

پیش بینی قیمت طلا در سال ۱۴۰۲؛ طلا بخریم یا نه؟

فهرست مطالب

پیش بینی قیمت طلا در سال ۱۴۰۲ از آنجایی می تواند برای خانواده های ایرانی اهمیت داشته باشد که در این سال ها شاهد تورم و کاهش ارزش پول ملی هستیم. جدیدترین پیش بینی قیمت طلا برای ما اهمیت زیادی دارد، چراکه هر روز که از خواب بیدار می شویم، ارزش پول ملی کم شده و سرمایه ما هم پشت سر آن کاهش ارزش داشته، البته سرمایه ریالی!

اما اگر دارایی خود را به بازارهای قابل اعتمادی مثل طلا و مسکن و ارز تبدیل کرده باشیم، خیالمان راحت است که با کاهش ارزش پول ملی، دارایی ما کم ارزش تر نشده است. به همین دلیل دانستن آینده یک بازار و اینکه قیمت طلا به کدام سمت خواهد رفت، می تواند کمک زیادی به تصمیم گیری بهتر ما داشته باشد.

بازار طلای ایران به دلیل ریسک پایین و امن بودن سرمایه گذاری همواره مورد توجه خانواده های ایرانی بوده است و این یک ویژگی خود برای سرمایه گذاری محسوب می شود. بازار طلا و سکه در ایران این قابلیت را داراست و همین باعث می شود همواره مورد توجه بسیاری از افراد برای سرمایه گذاری باشد که همین امر لزوم پیش بینی قیمت طلا در سال ۱۴۰۲ را بیشتر نشان می دهد.

اگر بخواهیم بطور خلاصه درباره روند قیمت طلا و پیش بینی قیمت طلا در سال ۱۴۰۲ بگوییم، می توانیم بگوییم که:

 پیش بینی قیمت طلا در سال ۱۴۰۲ به صورت کلی نشان می دهد که روند کلی بازار طلا و سکه به دلیل افزایش احتمالی قیمت دلار افزایشی است ولی شیب افزایشی تندی که در سال ۱۴۰۱ تجربه کردیم را در سال ۱۴۰۲ تجربه نخواهیم کرد.

افزایش سرمایه گذاری در بازار طلا و سکه در سال 1401

خرید طلا در سال 1401 شکل دیگری به خود گرفته است و بازار طلای سرمایه ای به شدت داغ شده است. سرمایه گذاران طلا در ایران علاوه بر سود حاصل از افزایش قیمت جهانی طلا، سود حاصل از تورم را نیز در ایران خواهند برد. اگر بخواهیم دلیل سوددهی طلا در ایران در سال 1401 را بررسی کنیم باید به مقدار تورم و نرخ بهره پایین بانک ها توجه کنیم؛ تورم در این سال ها به میزانی است که سود بانکی نمی تواند آن را جبران کند.

به همین دلیل پیش بینی می شود با ادامه روند خرید طلای آب شده و افزایش تقاضا، علاوه بر افزایش قیمت دلاری طلا، در ایران نیز طبق دلایل گفته شده شاهد افزایش قیمت باشیم. بنابراین خرید و نگهداری طلای آب شده(بدون اجرت و بدون مالیات بر ارزش افزوده) در سال 1401 می تواند یک سرمایه گذاری هوشمندانه برای خانواده های ایرانی باشد.

مطالعه مفید: طلا و هر آنچه که درباره سرمایه گذاری آن باید بدانید!

پیش بینی قیمت طلا سال 1402

عوامل اصلی تاثیرگذار بر قیمت طلا در ایران چیست؟

برای اینکه بتوانیم قیمت طلا را بدرستی پیش بینی کنیم، بهتر است عواملی که قیمت طلا افزایش یا کاهش می دهد، را بهتر بشناسیم. قیمت طلا در بازار ایران بیش از هر چیز به قیمت دلار و انس جهانی طلا وابسته است. در کنار این دو مورد، موارد دیگری مثل ناآرامی‌های جهانی همانند جنگ، نرخ تورم و عرضه و تقاضا بر قیمت طلا به صورت مستقیم و غیر مستقیم تاثیر می‌گذارند.

همچنین مواردی مثل رشد انتظارات تورمی، انتقال سرمایه به بازارهای دیگر مثل طلا و سکه از سوی مردم نیز باعث تغییر قیمت طلا می شود. رفتار مردم، یعنی رفتار جریان نقدینگی و پول در کشور، و هر جا که پول بیشتری باشد، تورم می شود و قیمت ها در آن بازار زیاد می شود.

عوامل اصلی موثر بر قیمت طلا موارد زیر است:

  1. نرخ ارز و دلار در کشور
  2. تقاضای داخلی برای خرید طلا و طلای سرمایه ای
  3. تقاضای جهانی برای خرید طلا
  4. ارزش پول ملی
  5. تورم
  6. سیاست‌ های دولت
  7. نرخ بهره بانکی
  8. تحریم‌ های بین‌ المللی علیه ایران
  9. وضعیت اقتصادی کشور

پیش بینی قیمت طلا در سال ۱۴۰۲؛ افزایش قیمت ارز در سال 1402

علت رشد قیمتی یک کالا اغلب تورم است و باید بررسی شود که چه چیزی باعث رشد تورم می‌شود. رشد نقدینگی و کاهش رشد اقتصادی ارتباط مستقیمی با تورم دارد. از آنجایی که ما کسری بودجه ساختاری داریم و سال‌ها است این اتفاق ادامه دارد. رشد اقتصادی کشور در دهه ۹۰ نزدیک به صفر درصد ثبت شده است. طبیعی است، تورم شامل همه چیز از جمله دلار شود.

با افزایش تورم، دلار تقویت و ریال تضعیف می‌شود. مهم‌ترین دلیل افت ریال خلق نقدینگی و کاهش رشد اقتصادی است. دلیل رشد نقدینگی قیمت‌گذاری دستوری است؛ دولت کسری بودجه ساختاری خود را باید کنترل کند. علت اصلی کسری بودجه ساختاری، قیمت‌گذاری دستوری است.

قیمت‌گذاری دستوری، نقدینگی را افزایش داده و رشد اقتصادی را محدود می‌کند. از سویی قیمت‌گذاری دستوری، سرمایه اجتماعی را به صفر رسانده است. اگر هم اصلاحات در بخش سیاست ارزی اعمال شود، شاید نتیجه آن را چند سال دیگر مشاهده کنیم. برای سرمایه‌گذاری، کالای دلاری توصیه می‌شود. وقتی اقتصاد تورمی است، همه بازارها رشد می‌کنند. از بورس تا خودرو، مسکن، زمین و طلا همه دچار رشد می‌شوند.

بنابراین به غیر از مصارف ضروری، خرید ارز به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. در ۲۰ سال گذشته، بورس، طلا، مسکن و زمین بیشتر از ارز رشد کردند(منبع).

پیش بینی قیمت طلا سال 1402

پیش بینی قیمت طلا در سال ۱۴۰۲؛ آیا طلا گران می شود؟

در بازار طلای ایران شاهد عرضه ربع سکه در بورس بودیم که با هدف کاهش قیمت سکه و حباب سکه انجام شد، اما در واقع این اقدام هیچ خروجی مثبتی نداشت. به نظر می‌رسد اقدامات دستوری بازارساز و دولت طی ماه‌های گذشته در بازار دلار، باعث شده تا خریداران از خرید در بازارهای رسمی منصرف شوند تا از دردسر مالیات و قطع یارانه و بگیر و ببندهای دولتی مصون بمانند.

همچنین با توجه به شرایطی که در کشور حاکم است، معامله‌گران بزرگ نمی‌خواهند دولت را نسبت به حساب‌های خود حساس کنند و به همین دلیل ترجیح می‌دهند، خریدهای خود را از بازار غیررسمی و در فضایی با شفافیت کمتر(مثل بازار طلای آب شده، بازار طلای دست دوم و کم اجرت، بازار رمزارزها) انجام دهند.

گرانی طلا در بازار ایران در وضعیت فعلی طبیعی است.

عبداله مشکانی، کارشناس بازار، رشد فعلی قیمت در بازار فلز زرد را به دلیل فاکتورهای اقتصادی کشور، اجتناب ناپذیر دانست و گفت: «به دلیل نداشتن رشد اقتصادی، اثر نقدینگی روی تورم تخلیه شده و اولین حوزه‌های تاثیرگذار نیز دلار، طلا و سکه است این در حالی است که اکنون نیمی از اثر نقدینگی تخلیه شده و هنوز تاثیر نقدینگی به طور کامل در بازارهای سرمایه خود را نشان نداده است.»

او ادامه داد: «اگر همین شرایط ویژه که بر اقتصاد و مسائل سیاسی حاکم است، ادامه داشته باشد قیمت‌ها در بازار طلا و سکه می‌تواند اعداد بالاتری را ببیند تا نهایتا اثر نقدینگی در بازار خنثی شود.»

این کارشناس بازارهای مالی درباره راهکار کاهش اثر نقدینگی در بازار سرمایه خاطر نشان کرد: «راهش این است که جلوی رشد نقدینگی گرفته و سرعتش کُند شود و فعلا هم اتفاق خاصی در ۲ سال گذشته در این زمینه رخ نداده است.»

مشکانی گفت: « قیمت طلا و سکه پیرو دلار است. در فرمول قیمت‌گذاری طلا، اولین فاکتور نرخ طلای جهانی و دومین فاکتور نرخ دلار داخلی است.»

پیش بینی قیمت طلا سال 1402

قیمت جهانی طلا؛ افزایش در سال 2023

قیمت طلا در سال 2022 با 1811.40 دلار به ازای هر اُنس در 4 ژانویه معامله شد. این فلز گران‌بها به صعود خود ادامه داد تا اینکه در تاریخ 24 فوریه 2022 (بهمن سال 1400)، زمانی که روسیه به اوکراین حمله کرد، قیمت آن به 1936 دلار و 30 سنت رسید.

طلا در هفته اول مارس سال 2022 به بالای 2050 دلار به ازای هر اُنس معامله شد که نزدیک به بالاترین رکورد تاریخ خود یعنی 2075 دلار به ازای هر اُنس در ماه اوت 2020 بود. بااین‌حال، این فلز زرد در اواسط ماه مارس سود خود را از دست داد و به زیر 2000 دلار سقوط کرد.

این فلز گران‌بها تلاش خود را کرد اما علیرغم بدتر شدن چشم‌انداز اقتصاد جهانی در بحبوحه تورم سرسام‌آور، نتوانست از سطح 1800 دلار به ازای هر اُنس در سه‌ماهه سوم عبور کند. قوی‌تر شدن دلار آمریکا درنتیجه افزایش نرخ بهره فدرال رزرو، سرمایه‌گذاران را وادار کرد تا طلای بدون بازده را به نفع دلار آمریکا کنار بگذارند. طلا در سه ماه سوم سال 2022 حدود 8 درصد کاهش یافت.

بااین‌حال، تا پایان سال، طلا دوباره شتاب گرفت و بین اوایل نوامبر 2022 تا اواخر ژانویه 2033 بیش از 17 درصد افزایش یافت. این فلز زرد در 13 ژانویه از مرز 1900 دلار گذشت و به سطوحی که از آوریل سال 2022 آن را ندیده بود، بازگشت.

چرا قیمت جهانی طلا(اونس جهانی) رو به افزایش است؟

در سال 2023، بدبینی اقتصادی گسترده‌تر و ترس از رکود اقتصادی وجود خواهد داشت. سرمایه‌گذاران بزرگ تمایل دارند در مواقع عدم اطمینان احتکار کنند و امیدوار هستند که این فلز ارزش خود را حفظ کند.

بااین‌حال سرمایه‌گذاران تنها کسانی نیستند که طلا را به‌عنوان پوششی در برابر رکود اقتصادی و تورم می‌بینند. داده‌های شورای جهانی طلا در نوامبر سال 2022 نشان داد که تقاضای بانک‌های مرکزی برای این فلز ارزشمند تا پایان سال 2022 به رکورد بی‌سابقه‌ای رسیده است و ترکیه، ازبکستان و قطر در میان بزرگ‌ترین خریداران آن قرار دارند.

خرید طلا توسط بانک های مرکزی کشورها نوعی پوشش خطرات و ریسک جهانی اقتصاد است و زمانی افزایش می یابد که چشم انداز روشنی برای وضعیت اقتصادی در جهان وجود ندارد. اشتهای دوباره برای خرید طلا باعث شده تا قیمت طلا از پایان سال 2022 روند افزایشی داشته باشند.

علاوه بر خرید بانک های مرکزی، بازگشایی اقتصاد چین- یکی از بزرگ‌ترین خریداران طلا– چشم‌انداز تقاضای این فلز گران‌بها را در سال 2023 افزایش داده است و این به معنای افزایش قیمت طلا خواهد بود. بانک خلق چین (PBoC)، در حال حاضر خرید طلای خود را به 32 تُن افزایش داده است که این اولین مورد در این زمینه محسوب می‌شود، زیرا اولین افزایش درخواست برای ذخیره طلا از سال 2019 بود.

پیش بینی قیمت طلا سال 1402

پیش بینی قیمت طلا در سال ۱۴۰۲؛ طلا بخریم یا نه؟

نظرات کارشناسان مختلف نشان می‌دهد که تغییرات قیمت در سه ماهه پایانی سال ۱۴۰۲ ادامه دار خواهد بود، ولی این تغییرات ممکن است به اندازه گذشته نباشد. از نظر محمدولی، کارشناس طلا و سکه، پیش بینی قیمت طلا در سال ۱۴۰۲ نشان می دهد که اتفاقات زیرساختی خوبی در حال اجراست که باعث می‌شود تولید و صنعت رونق بیشتری بگیرد و تعداد سرمایه گذاران طلا کمتر شود.

درباره بازار طلا می توان اینطور گفت که به طور کلی در سرمایه گذاری طلا پیشنهاد می‌شود که نگاه بلندمدت باید داشت، چون ریسک این بازار در سرمایه گذاری کوتاه مدت زیاد است. از طرفی رفتار طلا در سال‌های متوالی نشان داده که این بازار محل امنی برای سرمایه‌های افراد است و در بلند مدت می‌تواند سود خوبی ایجاد کند.

در سال ۱۴۰۲ روی طلا سرمایه گذاری کنیم یا نه؟

تصمیم گیری برای سرمایه گذاری یک تصمیم شخصی است، هر کس با توجه به سرمایه ای که دارد و توانایی ریسکی که می تواند تحمل کند ممکن است بازارهای مختلفی را برای سرمایه گذاری انتخاب کند، اما انتخاب نهایی برای هر فرد متفاوت است. برای این انتخاب می توانیم موارد زیر را در نظر بگیریم:

  • قیمت طلا در ایران: اولین مولفه و مهم ترین آن، دانش کافی در تغییرات قیمتی یک کالای سرمایه ای است. همانطور که در بالا نیز گفتیم، قیمت طلا در بازارهای جهانی تحت تاثیر متغیرهای مختلفی قرار دارد، مانند تورم، نرخ ارز، تقاضا و عرضه و … . بنابراین همه موارد فوق را تحلیل کنید و سپس اقدام به خرید طلا کنید. همچنین طلا یک سرمایه گذاری امن برای مواقع بحرانی است، و بهتر است دید بلند مدت داشته باشید.
  • ریسک سرمایه‌ گذاری: سرمایه گذاری در طلا به دلیل داشتن ریسک پایین‌ تر نسبت به سایر ابزارهای سرمایه‌ گذاری، همیشه یکی از گزینه‌ های مورد توجه سرمایه‌ گذاران بوده است. طلا رقیب اصلی دلار آمریکا در بازارهای جهانی است و همواره با کاهش قدرت دلار، طلا قدرت می گیرد. ریسک سرمایه گذاری طلا در بلند مدت خیلی کمتر از کوتاه مدت است.
  • هدف سرمایه‌ گذاری: اگر می خواهید طلا را به عنوان یک بازار برای سود کوتاه مدت و به اصطلاح نوسان گیری انتخاب کنید، نیاز به دانش عمیق تحلیل تکنیکال دارید. در کوتاه مدت ممکن است طلا تحت تاثیر عوامل زیادی، کاهش قیمت را شاهد باشد و ضرر کنید. اما اگر به عنوان یک دارایی بلند مدت و حفظ کننده ارزش پول و ثروت به طلا نگاه کنید، می تواند سرمایه گذاری درستی باشد.

نکته: بهتر است در هر نوع سرمایه گذاری از افرادی که تجربه بیشتری در این زمینه دارند مشورت بگیریم، تا انتخاب بهتری داشته باشیم. حتی هزینه کردن برای گرفتن مشاوره نیز می تواند گزینه خوبی باشد.

پیش بینی قیمت طلا با توجه به توافق 19 اسفند ایران و عربستان

کاهش قیمت دلار از سفر رافائل گروسی به ایران آغاز شد و حالا با توافق ایران و عربستان ادامه دارد. یکی از پیش‌بینی‌ها درباره کاهش بیشتر قیمت دلار مربوط به مجیدرضا حریری، رئیس اتاق ایران و چین است. او روز گذشته با انتشار خبر توافق نوشت: «رفقا هرچه دلار ذخیره کردید بریزید بازار، یکی از نتایج توافق پکن، سرازیر شدن درهم از طرف اماراته که از یکشنبه کلید می‌خورد.»

سلطانی‌زاده، عضو شورای‌عالی کانون صرافان هم وعده دلار 30 هزار تومانی را داده و گفته «امروز برخلاف روزهای گذشته در مقابل صرافی‌ها صفی برای خرید دلار نیست و دلار با ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری ندارد.» ایبنا، رسانه بانک مرکزی هم در این باره نوشت: شنیده‌ها از منابع موثق حاکی از آن است که گشایش در روابط بین بانکی با کشور‌های حاشیه خلیج فارس و تسهیل عرضه منابع وسیع درهم از طریق امارات بخشی از نتایج از سرگیری روابط دیپلماتیک ایران و عربستان خواهد بود؛ به نظر می‌رسد سفر رییس کل بانک مرکزی در آینده نزدیک به یکی از کشور‌های منطقه در همین راستاست.

احیای برجام چه تاثیری روی بازار طلا و سکه دارد؟ (مصاحبه خبرآنلاین با رئیس اتحادیه طلا وجواهر کشور 20 اسفند 1401)

رییس اتحادیه طلا و جواهر(بذرافشان) در پاسخ به این پرسش که احیای برجام، چه تاثیری می‌تواند روی بازار طلا و سکه بگذارد؟ می‌گوید: احیای برجام یک موضوع است، ولی خبرهای سیاسی و اقتصادی در سطح دنیا می‌تواند نقش محوری در رابطه با نوسانات بازار ارز و طلا و سکه داشته باشد.

بذرافشان می‌افزاید: دلیل اصلی، کنترل قیمت‌ها در بازار داخلی و نوسانات اونس جهانی و عرضه و تقاضا در بازار اثر دارد. اگر عرضه توسط بانک مرکزی زیاد شود؛ با توجه به این‌که در روزهای پایانی سال قرار داریم، کاهش بیشتر قیمت‌ها و حباب سکه را شاهد خواهیم بود.

قیمت‌ها به چه سمتی می‌رود؟

بذرافشان متذکر می‌شود: به اعتقاد من در حال حاضر قیمت‌ها به حداقل رسیده و من فکر نمی‌کنم که دیگر خیلی کاهش یا افزایشی در بازار داشته باشیم؛ با توجه به این‌که بازار به ثبات رسیده و بازار حالت التهاب و تقاضا را ندارد و حالت عادی را طی می‌کند.

وی با بیان این‌که مردم می‌توانند به تخلیه حباب قیمت‌ها کمک کنند، می‌گوید: ما شرایط اقتصادی را باید برای مردم روشن کنیم. ما باید بگوییم که سکه با این رقم و این میزان حباب، توجیه اقتصادی ندارد؛ این در حالی است که در نهایت هزینه ضرب سکه ۱۰۰ هزار تومان است. با این اوصاف، چرا باید سکه ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان حباب داشته باشد.

رییس اتحادیه طلا و جواهر می‌افزاید: ورود به بازار طلا و سکه ریسک‌پذیر است و ممکن است با یک خبر یا اعمال سیاست، قیمت‌ها ریزشی شود.

بذرافشان در عین حال درباره قیمت‌ها در بازار عنوان می‌کند: من فکر می‌کنم تا نهایت تا پایان هفته نوسان قیمت‌ها یک تا ۳ درصد خواهد بود که آن هم طبیعی است. قیمت‌ها به ثبات رسیده و مردم می‌توانند به راحتی مبادلات خود را در رابطه با خرید مصنوعات طلا و سکه انجام دهند.

وی با اشاره به نوسان بازار جهانی طلا، تاکید می‌کند: با توجه به این‌که بازار به ثبات خوبی رسیده، افزایش قیمت‌ها را در بازار نخواهیم داشت.

اگر سوالی در ذهن دارید، ارسال دیدگاه را بزنید و در بخش نظرات بپرسید.

اشتراک در
اطلاع از

26 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه نظرات
رئیس اتحادیه طلای تهران
7 ماه قبل

پیش‌بینی می‌شود کاهش قیمت طلا بیش از این ادامه‌دار نباشد و به مردم توصیه می‌شود در هر زمانی که تصمیم به خرید دارند، خرید خود را انجام دهند.»

کاربران ناشناس
10 ماه قبل

سلام راسته که قراره پوتین شکست بخوره وطلا بیاد پایین؟

کاربران ناشناس
10 ماه قبل

سلام من طلا ودلار دارم نمیدونم بفروشم یا نگه دارم ممنونم کمکم کنید

هاجر
1 سال قبل

سلام بااین اوصاف طلا گران‌تر نگیشه میشه راهنمایم کنید تشکر

رویا
1 سال قبل

سلام میخاستم بدونم طلا بیشترازاین گرون میشه

حسن
1 سال قبل

سلام. به نظر شما قیمت طلا در فروردین ۱۴۰۳ یعنی سال آینده ، بیشتر از ۳ میلیون میشه (طلای آبشده)؟

مرضیه
1 سال قبل

آیا طلا ۱۴۰۲ ارزان می شود

سایا
1 سال قبل

هم طلا و هم دلار در ایران همیشه در هر حالتی و در هر توافق با هر کشوری در حال افزایش بودند. همه تحولاتی که در این مقاله گفته شد به افزایش طلا و دلار ختم میشه. کلا سیاسیت تنها میتونه افزایش طلا و دلار رو سرعت بده و روند دیگری برای این دو پیش بینی نمیشه.

کاربر طلاپین
1 سال قبل

سلام آیا طلا ابشده برای سرمایه گذاری خوبه الان بخریم

کاربر طلاپین
1 سال قبل

کی طلا ارزان میشه

کاربر طلاپین
1 سال قبل

طلا بخریم یانه

نسترن
1 سال قبل

سلام واقعا دیگه قیمت طلا بالا نمیره چقدربدشانسم شانس من بود باسختی یه تک پوشی گرفتم مرتب قیمتهارونگاه میکردم وقتی رسیدبه 3ملیون نفهمیدم تابهم گفتن اومده بود2200تومن خیلی ناراحتم باپول وام گرفتم که بیشتر بشه بتونم کاری برای دخترم کنم ضرر کردم قسطم میدم😔😔😔

سرمایه گذاری مبتدی
1 سال قبل

نگه دار تا اردیبهشت ماه بعد بفروش

هستی
1 سال قبل

طلا بفروشیم یا بخریم چکار کنیم

لیلا
1 سال قبل

سلام آخه با۴۰ میلیون که نمیشه خونه یا ماشین خرید طلا بخرم یانه؟

مهران
1 سال قبل

من طلا خریدم توی قیمت ۲ ملیون و ۶۰۰…
الان چه اتفاقی تو بازار طلا افتاده قیمت اومد پایین؟ توافق با عربستان انقد مهم بود؟
تا کی میریزه قیمت؟
چکار کنم الان؟ بفروشم یا نگه دارم؟
خداکنه طلا و دلار بره بالا، من کلی ضرر کردم… دلار بشه 65 تومن خوبه

کاربر طلاپین
1 سال قبل

سلام من اندازه ۲۰۰ ملیون طلا اب شده خریدم الان طلا انده پاین به نظرتان طلا سال ۱۴۰۲ میرد بالا یا بفروشم

۰۹۳۷۵****۳۵ کاربر طلاپین
1 سال قبل

سلام. من یه گردبند دارم ونیازمند 100میلیون پول. آیا کسی از من خریدش میکنه. چک دارم برا برج 2.گردبندم یه هفته قبل 80تومن قیمت گذاری شدولی نفروختم. گردبندم رو چدند سال پیش خریدم. ولی اصلا استفاده ازش نکردم. اگه کسی طلای خونگی میخواد بهم بگه.
09375****35

زینب عباسی
1 سال قبل

من می خوام ربع سکه بخرم این ورسال بخرم یا سال ۱۴۰۲ . چون مجبورم بخرم برای بدهکاری ام بدم

26
0
سوالتو درباره طلا بپرس... ما کمکت میکنیم که حلش کنیx