طلای ذوب شده

حداقل مقدار وزن خرید طلای آب شده چقدر است؟

فهرست مطالب

حداقل مقدار وزن خرید طلای آب شده برای سرمایه گذاری چقدر است؟ طلای آب شده یکی از انواع طلای ایران برای سرمایه گذاری است. از آنجایی که مالیات و اجرت ساخت کمی دارد،‌ یکی از سرمایه گذاری های اصلی طلا است. اما خرید آب شده با وزن های مختلف امکان پذیر نیست و حداقل وزنی برای آن نیاز است. کمترین وزن طلای آب شده برای اینکه بتوان بر روی آن انگ طلا زد 10 گرم و بعضی طلافروش ها هم 20 گرم در نظر گرفته می شود. 

حداقل مقدار خرید طلای آب شده

چرا نمی توان وزن های کمتر آبشده ساخت؟ 

طلای آب شده یک نوع طلا بوده است که بین طلافروشان و سازندگان طلا رایج بوده و برای ساخت قطعه های طلا استفاده می شده است. منطقی است که طلاسازان 2 گرم و 5 گرم آبشده نمی خرند و در حد چند کیلو می خرند. اگر دقت کنید یکی از مواردی که نشان دهنده این است،‌ بیان قیمت طلای آب شده به کیلوگرم به جای گرم است.

اما با توجه به اینکه تورم و افزایش قیمت ها و همزمان کاهش ارزش پول ملی همه مردم را به سمت خرید و سرمایه گذاری در طلا و ارز و دلار کشانده است،‌ خرید طلا و ارز و یا هر سرمایه گذاری با بیشترین بازده مطرح شد. در این میان اگر کسی در بازار طلا بخواهد سرمایه گذاری کند، باید بهترین نوع سرمایه گذاری در طلا را انتخاب کنیم که همان طلای آب شده است.

با توجه به افزایش قیمت طلا نیاز به وزن های کمتر طلا بیشتر احساس شد و در نتیجه خرید طلای آب شده با وزن های کمتر نیاز شد. به همین دلیل وزن های 10 گرم و 20 گرم و وزن های زیر 100 گرم ساخته شد.

طلای آبشده به دلیل اینکه نیاز به انگ زدن و داشتن کد ری گیر دارد، باید حداقل وزنی داشته باشد. برای وزن های کمتر از 10 گرم امکان انگ زنی نیست و قالب طلای ذوب شده از این عدد کمتر معمولا نیست. مگر اینکه مفتول آن را با قیچی های مخصوص قطعه قطعه کرد و در وزن های کمتر از 20 گرم فروخت. در این موارد باید از درستی عیار طلای آب شده و انگ اصلی آن آگاه باشیم و بعد بخریم. 

مطالعه کنید: طلای آب شده چیست؟‌کد ری گیری و انگ چیست؟

سرمایه گذاری در طلا با پول کم طلای آب شده

برای وزن های کمتر و قیچی شده چطور از اصل بودن آن اطمینان یابیم؟

برای وزن های طلایی که امکان ثبت کد انگ بر روی آن ها نیست و برش خورده اند، بهتر است دقت کنیم که کد انگ قطعه اصلی را بدانیم و با سامانه استعلام کد ری گیری بررسی کنیم. قطعه اصلی را بررسی میکنیم و اگر مشخصات قطعه اصلی درست باشد، طلای ما هم اصل است. نکته دیگر گرفتن فاکتور با کل کد انگ است و قسمتی از انگ که بر روی طلای خریداری شده هم نیست باید در فاکتور ذکر شود.

حداقل مقداری که می توانم طلای آب شده بخریم چقدر است؟

خرید طلای آب شده را در مقالات دیگری گفته ایم که روش های مختلفی دارد که بعضی غیر قانونی و بعضی قانونی هستند. از آنجایی که خرید و فروش طلای آب شده قانونی است و مشکلی ندارد، محدودیتی در خرید فیزیکی آن نیست. اما خرید روش های دیگری هم دارد که شامل آب شده کاغذی، آبشده نقدی، خرید طلای آب شده آنلاین است.

روش های خرید طلای آبشده:

  • خرید آبشده نقدی
  • خرید آبشده آنلاین
  • خرید آبشده کاغذی و فردایی

حداقل مقدار وزنی در خرید آبشده کاغذی: در خرید طلای کاغذی یا فردایی هیچ گونه طلایی معامله نمی شود، چون در اتاق های معاملاتی تلگرامی آبشده شما اقدام به خرید و فروش طلایی می کنید که اصلا وجود ندارد. این یک جور سفته بازی است و برای خرید آن حداقل مقدار نداریم. البته حداقل مبلغ عضویت در این گروه ها وجود دارد که اصلا توصیه نمی کنیم سمت آن ها بروید. این اتاق ها هیچ گونه ضمانتی ندارند و اگر پول شما را ندهند، دستتان به هیچ جا بند نیست.

حداقل مقدار وزنی خرید آبشده نقدی: روش خرید طلای فیزیکی هم همان خرید آبشده از مغازه طلافروشی است که گفتیم زیر 20 گرم امکان انگ زدن و ردگیری کد ری گیری ندارد و باید حداقل 20 گرم بخرید.

حداقل مقدار وزنی برای خرید طلای آب شده آنلاین: پلتفرم هایی برای خرید و سرمایه گذاری در طلای آب شده ساخته شده اند که اپلیکیشن موبایل هم دارند و شما می توانید طلای خود را بصورت اینترنتی بخرید. این پلتفرم ها مثل صندوق طلای آنلاین برای شما باشد. از آنجایی که خرید و فروش طلای آب شده آنلاین مجوز قانونی دارد، می توان به این پلتفرم ها اعتماد کرد. حداقل وزن خرید در این سامانه ها 10 سوت یا 0.01 گرم طلا است.

پس برای مبالغ خیلی کم می توانیم از طلای آب شده آنلاین استفاده کنیم. خوبی خرید آب شده اینترنتی این است که هر زمان بخواهیم می توانیم بفروشیم و شب و روز نمی شناسد.

حداقل وزن طلای آب شده

حرف خودمانی:‌ تفاوت قیمت خرید و فروش آب شده جایی است که طلافروش سود می کند. وقتی آب شده می خرید دقت کنید که قیمت خرید رو خیلی بالا بهتون نگن. در خرید و فروش آبشده بصورت فیزیکی و آنلاین دو حالت پیش می آید، یا شرایط بازار آرام است و نوسانات قیمت طلا کم است یا شرایط بازار آشفته و نوسان زیاد دارد. با توجه به هر کدام از این شرایط قیمت ها تغییر می کند.

اگر قیمت دلار و ارز ثبات داشته باشد و تغییر چندانی نکند و همچنین اونس جهانی طلا نیز نوسان زیادی نداشته باشد، تفاوت قیمت خرید و فروش طلای آب شده زیاد نیست و طبق استاندارد خواهد بود. معمولا در این شرایط تفاوت قیمت خرید و فروش حداکثر ۱.۵٪ است. این مقدار در پلتفرم های آنلاین راحت تر ارزیابی می شود و می توان با سایت های مرجع قیمت طلا مقایسه کرد.

اما اگر بصورت حضوری بخواهید خرید کنید نیاز است که حواستان بیشتر جمع باشد چراکه در خرید حضوری قیمت خرید بیشتر از قیمت تابلو اعلام می شود و این عدد حدود ۲٪ بیشتر از قیمت تابلو یا همان قیمت ۱ گرم طلای ۱۸ عیار اعلام می شود. بهتر است با قیمت تابلو معامله کنید و سود تا ۱٪ را برای هر گرم به فروشنده بپردازید.

در زمان فروش طلای خود نیز مراقب باشید که عدد فروش بیشتر از ۲٪ زیر قیمت تابلو نباشد. البته این مورد در پلتفرم های آنلاین کاملا واضح و دقیق است اما در طلافروشی ها کمی دستشان بازتر است و می توانند قیمت کمتری از شما خرید کنند.

خلاصه و جمع بندی

حداقل وزن در خرید طلای آب شده آنلاین 10 سوت یا 0.01 گرم است. در خرید حضوری و فیزیکی از مغازه نیز حداقل 10 گرم معمولا قابل انگ زدن و خرید و فروش است. در صورتی که سوالی در این مورد دارید در قسمت نظرات بپرسید.

اشتراک در
اطلاع از

1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه نظرات
مریم فرخ نیا
13 روز قبل

سلام. وقتتون بخیر. فرق شمش با طلای آب شده چیه؟ حداقل وزن مورد نیاز برای انگ زدن به طلای آب شده و شمش چقدر هست؟

1
0
سوالتو درباره طلا بپرس... ما کمکت میکنیم که حلش کنیx