سامانه استعلام کد طلای آب شده از اتحادیه

** توجه: برای وارد کردن کد انگ طلا حتما زبان کیبوردتلفن همراه خود را به انگلیسی تغییر دهید. 

استعلام کد طلای آب شده | استعلام انگ طلا

سامانه استعلام کد رهگیری طلای آب شده

استعلام کد طلای آب شده یکی از راه هایی است که برای بررسی اصل بودن طلای آب شده استفاده می شود. سامانه اصلی ری گیری سایت reygiri.ir است. برای استعلام از سامانه می توانید به این آدرس مراجعه کنید یا اینکه کد روی طلای آب شده خود را در بالا وارد کنید و نتیجه را بررسی کنید. 

سامانه استعلام انگ طلا برای بررسی کد حک شده روی طلای آب شده است. با وارد کردن انگ روی طلای آب شده خود، از بین پاکت های طلای آب شده در آزمایشگاه های ری گیری که از سمت اتحادیه تایید شده اند، بررسی می کند و نتیجه را نمایش می دهد. در بررسی نتیجه اطلاعاتی مثل کد حک شده روی طلای آب شده، نام آزمایشگاه ری گیری، عیار طلای آب شده اندازه گیری شده، تاریخ ارسال به آزمایشگاه ری گیری که می توان برای یک پاکت بررسی کرد.

شماره پاکت طلا چیست؟

شماره پاکت طلا همان انگ طلای آب شده است یا همان کد انگ که برای شناسایی طلای آب شده استفاده می شود. از آنجایی که نتیجه ری گیری آزمایشگاه را در یک پاکت قرار می دهند که سربرگ و مهر فروشگاه دارد، کد پاکت را نیز روی طلای آب شده حک می کنند. 

نمونه-پاکت-ری-گیری-طلای-آبشده

ری گیری طلا چیست؟

زمانی که طلاجات شما کهنه می‌شوند و یا به هر دلیلی آن ها را می‌فروشید، طلافروش، این طلاها را ذوب می‌کند و به صورت قطعات کوچکتر شمش مانند درمی‌آورد. بعد از ذوب، عیار این طلاها به طور دقیق معلوم نیست و تشخیص آن کار بسیار دشواری است. در این مواقع شمش طلا آب‌شده را به آزمایشگاه‌های مشخصی می برند و عیار آن را مورد سنجش قرار می دهند که به این عمل ری گیری گفته می شود. در واقع به عیار سنجی قطعات آب‌شده توسط آزمایشگاه‌های معتبر زیر نظر اتحادیه ری‌گیری می‌گویند.

استعلام انگ طلا

شما می توانید کد حک شده بر روی طلای آب شده خود را در بخش استعلام انگ طلا وارد کرده و از مشخصات دقیق طلای خود نظیر عیار دقیق طلا، تاریخ دقیق سنجش طلا و همچنین آزمایشگاهی که طلا در آن عیارسنجی شده با خبر شوید.

طلای آب شده همان طلای دست دومی است قابل استفاده نیست و طلافروشان پس از خرید، آن‌ها را برای ذوب به کارگاه می‌فرستند.

از آنجایی که مقاومت طلای خالص نسبت به شکل‌دهی و ساخت طلا کم است، فلزات گرانبهای دیگر به آن اضافه می‌گردد. به همین دلیل عیار طلاهای آب شده با یکدیگر متفاوت هستند.

برای بدست آوردن عیار واقعی آن باید پس از ذوب برای ری‌گیری به آزمایشگاه ارسال شود. پس از ری‌گیری یک رسید که حکم شناسنامه دارد، صادر می‌شود.

در این رسید وزن، تاریخ آزمایش، نام آزمایشگاه، یک کد نوشته شده است. شماره رسید بر روی طلا حک می‌شود که به آن انگ طلا می‌گویند. در زمان فروش از این انگ برای استعلام استفاده می‌شود.

استعلام کد طلای آب شده

اصالت هر قطعه طلا با کد ری‌گیری آن قابل بررسی است. کد ری‌گیری تهران 6 رقمی و شهرستان‌ها 4 رقمی است که بر روی هر قطعه حک شده است. برای بررسی اصالت آن می‌توانید به سایت reygiri.com مراجعه کنید. پس از وارد کردن کد 6 رقمی، شناسنامه آن قطعه طلا نمایش داده می‌شود.

روش دیگر برای بررسی اصالت، تماس با اتحادیه طلای شهر سکونت است. شماره تماس اتحادیه طلای تهران 88931833 است. برای بهترین نتیجه در بررسی اصالت قطعات طلا، بهتر است از هر دو روش استفاده کنید.

لیست کامل راهنمای صفر تا ۱۰۰ طلای آب شده و سرمایه گذاری در طلای آب شده | هر آنچه نیاز است بدانید:

نظرات درباره طلای آب شده

برای مطالعه نظرات درباره طلای آب شده کلیک کنید.